Niet tevreden ?

Heb je een klacht? We kunnen dit oplossen.

< Homepagina

We streven ernaar dat u zich thuis voelt bij Comfortzorg en dat u positief bent over onze ondersteuning. Toch kan het gebeuren dat u als cliënt, familie of belanghebbende ergens niet tevreden over bent. Wij hopen dat u dit aan ons laat weten. Ons werk is immers mensenwerk en het is altijd mogelijk dat er dan een verschil is tussen uw ervaring en de goede intenties van de medewerkers van Comfortzorg. Klagen heeft bij veel mensen een negatieve klank. Dat is jammer, want klachten kunnen bijdragen aan het verbeteren van de situatie voor u en voor ons. Wij beschouwen een klacht dan ook als een advies om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren.

Externe vertrouwenspersoon
Als u niet goed raad weet met de situatie, dan kunt u eventueel een beroep doen op een cliënt-vertrouwenspersoon. Dit is een professional buiten onze organisatie die, vanuit een onafhankelijke positie en in vertrouwelijkheid, ondersteuning biedt bij vragen, problemen en klachten over de ondersteuning. De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor en kijkt samen met u welke stappen u kunt ondernemen.

Voor Jeugd & Gezin
Jeugdstem:
‍Website: www.jeugdstem.nl
Tel.: 088-5551000.

Voor Volwassenen & Senioren
Zorgbelang Fryslan:
Tel.: 085-4832433
Mail: vertrouwenspersoon@zorgbelang-fryslan.nl.
Onze vertrouwenspersoon is mw. Tannie Peters.

Klachtenreglement
Het formele klachtenreglement van Comfortzorg en de contactgegevens van de onafhankelijke klachtenfunctionaris en de geschillencommissie kunt u te allen tijde opvragen bij de directie van Comfortzorg en bij de kwaliteitsfunctionaris. Daarnaast kunt u via deze link het klachtenreglement van de onafhankelijke klachtencommissie bij Quasir (voor klachten vanuit de Jeugdwet) inzien. Hierbij zijn deel Algemeen en deel B van toepassing.